ICA söker Business Continuity Manager
2018-06-12
ArbetsuppgifterBusiness Continuity Manager (BCM) leder och koordinerar ICA Gruppens kris- och kontinuitetshanteringsarbete. För att lyckas i tjänsten är det viktigt att kombinera strategiskt och operativt arbete. En stor del av jobbet genomförs ute i verksamheten där BCM fungerar som en internkonsult inom området. ICA har en mångfacetterad verksamhet vilket gör rollen som BCM väldigt bred! BCM ansvarar för att: • Det finns koncernövergripande riktlinjer och instruktioner/standards inom både kris- och kontinuitetshantering. Utbildning/bakgrundAkademisk examen och lång erfarenhet (minst 5 år) av arbete med strategiska och operativa kris- och kontinuitetsfrågor. Det är positivt om du har arbetat som konsult inom området. Du har goda kunskaper inom riskhantering inklusive områden som kris och kontinuitet samt gärna erfarenhet av att genomföra processkartläggningar. God förståelse för IT och teknik är önskvärd. Goda färdigheter i att kommunicera skriftligt och muntligt runt aktuella frågeställningar på både svenska och engelska. En god pedagog med vana att utforma och hålla utbildningar. Personliga egenskaperDu är en drivande person, som är relationsskapande och har en god kommunikativ förmåga. Du förstår de tekniska och yrkesmässiga aspekterna inom arbetsområdet och håller dig kontinuerligt uppdaterad inom ditt fackområde. Är lyhörd och smidig i umgänget med andra, visar respekt och har lätt att samarbeta. Samtidigt agerar du med pondus när så krävs. Som BCM är det avgörande att du har ett stort engagemang för ämnesområdet och en hög integritet. Det är även viktigt att vara van att arbeta självständigt och målinriktat. Ytterligare upplysningar erhålles av Stefan Otterbeck på Qsearch, tel 0707-72 77 11 |
||
Sök aktuell tjänst |